DVDuell.de Forum Foren-Übersicht DVDuell.de Forum
..::: Blu-ray | DVD | Film | Kino :::..
 
 FAQFAQ   SuchenSuchen   MitgliederlisteMitgliederliste   BenutzergruppenBenutzergruppen   RegistrierenRegistrieren 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin 

Neues "McLintock"-Master von TLE-Films

 
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    DVDuell.de Forum Foren-Übersicht -> Code-2 ::: Deutschland | Schweiz :::..
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
HAL



Anmeldungsdatum: 28.03.2005
Beiträge: 194

BeitragVerfasst am: 19 Apr 2006 15:35    Titel: Neues "McLintock"-Master von TLE-Films Antworten mit Zitat

Gerade bei Cinefacts gefunden. TLE-Films, die auch schon die deutschen "Nobody"- und "Dollar"-Sets für Paramount erstellt haben, arbeiten derzeit an einem neuen HD-Master des John Wayne-Films "McLintock".

Zitat:
Der John Wayne Klassiker "McLintock!" hat eine aufregende Geschichte hinter sich - vor allem hinter den Produktionskulissen. Bislang nur in 4:3 Pan&Scan Fassungen mit äußerst schlechtem Material zu sehen (bis auf eine Ausnahme, diese allerdings existiert nur in NTSC, nicht High Definition) - gab es neben einem adequaten Film und video master nicht einmal eine Option auf die deutschen Fassung, die seit mehr als 30 Jahren als verschollen galt.

Bis jetzt. TLEFilms hat in den vergangenen Monaten den John Wayne / Maureen O'Hara Klassiker "McLintock!" aufwendig - im originalen PANAVISION Format - restauriert; in den Bildelementen (in High Definition, in 25psf 1080) genauso wie im (korrekten Mono-) Ton. Der Western, der sich stark an Shakespeare's "Taming Of The Shrew" anlehnt, wurde im Gegensatz zu der in den USA vorhandenen Widescreen-DVD Fassung, die im color timing oft falsch ist, von originalen Technicolor-Filmelementen erstellt, unter bestmöglichen Voraussetzungen.

Ausserdem ist der Film, dank langer und schließlich erfolgreicher Recherche-Arbeiten, nach 35 Jahren erstmals wieder in der originalen, vollständigen deutschen Fassung mit Arnold Marquis zu sehen (oder besser: zu hören; sie galt bislang als verschollen). Die Fassung wurde unter sehr großem Aufwand wieder komplettiert und restauriert.
Die Resultate der Restauration in Stichpunkten:

- Technicolor Farben erstmals in korrekter Form und voller Blüte wieder zu sehen

- aufwendige Restauration (mehr als 80,000 bearbeitete Frames)

- Transfer an SPIRIT DATACINE in High Definition, unkomprimiert

- Bearbeitung in unkomprimierter Form, Ausspiel auf HDCAMSR in 4:4:4 RGB @10bit, also höchstmöglicher Farbtiefe bei bester Auflösung in 25psf 1080

- Tonrestauration des Englischen Originaltracks in Mono

- Tonrestauration des Deutschen tracks, der seit fast 35 Jahren somit erstmals wieder zur Aufführung kommt - in Mono

- Re-mastering der italienischen Fassung




"McLintock!" wird im Mai in den USA erstmals in High Definition ausgestrahlt, später dann in Grossbritannien, ebenfalls in HD. DVD Veröffentlichungen sind ebenfalls vorgesehen, mit eigens produzierten Material über die Restauration und vieles mehr.

Bilder (in Standard Definition und in High Definition) und mehr Informationen unter www.TLE-Films.com.


Mehr Infos gibt es direkt auf der TLE-Films-Webseite:
Zitat:
For several decades this film had suffered from the various poor to unwatchable transfers and subsequent masters that were available on cheap VHS and, later, DVD releases. With the exception of two issues, both from producer BATJAC, none of these releases presented "McLintock!" in the correct Panavision (2.35:1) ratio, but in Full screen 4x3 instead. Also, the detail and extreme loss in color depth and accuracy of color registration was very evident on all releases, even the BATJAC issues were not able to accurately capture the vivid, lush Technicolor image.

For the first time, this TLEFilms restoration presents "McLintock!" in the true form the Technicolor Dyetransfer prints were intended to be seen. With a Technicolor Dyetransfer print master [that with regard to color registration is in excellent condition] as a guideline, we were able to preserve and restore the image also on those parts that were only surviving on a print element of much poorer registration due to inaccurate Technicolor processing at the time. That 2nd element completed the film and we needed to match both elements carefully to make the film seemless and accurate in all technical respects.

The result, thanx to the extensive, meticulous and detailed work on the SPIRIT Datacine [using DaVinci and Baselight color correctors] as well as during the cleanup & restoration, performed on a frame by frame basis, on SHOUT, DIAMANT, FURNACE, COMBUSTION and INFERNO, is very rewarding. The film was transferred in 25psf HD 1080 in uncompressed form @10bit in 4:4:4 RGB in order to capture the full color depth of the 35mm materials. The final tape master is a 4:4:4 RGB 25psf 1080/10bit HDCAMSR master, to preserve the full image and color depth of the restoration.


Bilder:
- Standard-Auflösung
- HighDefintion-Auflösung


Das hört sich doch sehr schön an. Exklusive Extras über die Restaurierung wird es wohl geben. Erscheint der Film denn hierzulande wohl auch bei Paramount? Dann kann man ja wohl darauf hoffen, daß auch das Bonusmaterial der US-DVD vorhanden sein wird:

digitallyobsessed.com
Zitat:
An Introduction by Leonard Maltin (02m:39s) offers brief information about the movie and its makers. Maltin mentions how this is one of Wayne's biggest hits commercially and references its effect on director Andrew V. McLaglen's career. Following this is an audio commentary by Maltin, McLaglen, genre historian Frank Thompson, producer Michael Wayne, and stars Maureen O'Hara, Stefanie Powers, and Michael Pate (who plays Chief Puma). Maltin and Thompson recorded their part together, as did Wayne and McLaglen, but it is the former pairing that dominate this track. O'Hara offers the most enjoyable comments, talking about her experiences on the production and personal relationship with the Duke. Maltin and Thompson take a more analytic tone, critiquing the movie and explaining its place in cinematic history. The other participants don't add much in terms of quantity, though Powers and Pate have some interesting anecdotes.

Next is the multi-part documentary The Making of McLintock!. The first part, The Batjac Story Part 2: The Legacy of Michael Wayne (15m:53s), is about the life and work of John Wayne's firstborn son. Every bit as impressive in personalityas his father, Michael's wife Gretchen and son Christopher talk about him, as do many celebrities who worked with him, and their admiration for him is contagious. Not knowing much about Michael's involvement in cancer causes or his relationship to his father, I found this a touching and informative feature. The second part of the larger documentary, Maureen O'Hara and Stefanie Powers Remember McLintock! (13m:18s), is an inter-cutting of the two titular women, who gave separate interviews. O'Hara is charming and the highlight of the featurette, though Powers gives some nice insights into her experiences on the set. A Good Ol' Fashion Fight (10m:50s) features interviews with stunt coordinator Roydon Clark and stuntmen Tom Morga and Wayne Bauer. The three men discuss the revolutions in fight choreography that John Wayne and his team engineered and explain a stuntman's work quite well. All three pieces of the documentary work well together and can be viewed as a whole or separately.

The Corset: Don't Leave Home Without One! (07m:45s) is a rather interesting view of the corset's history and why women would subject themselves to such discomfort. Louise Coffey-Webb of Woodbury University discusses the garment's history and offers her own opinion about the fashion. Another featurette, 2 Minute Fight School (02m:20s), appeals to another timeless fashion trend. Stuntmen Morga and Bauer demonstrate how to throw and react to punches while paying attention to the camera. Most of it seems pretty obvious, but the two enjoy their work so much that this is a rather amusing feature. A brief photo gallery contains stills from the set, posters, and memorabilia. Rounding out the special features are the film's original theatrical trailer, as well as trailers for the John Wayne DVD Collection and one called Batjac Montage.



Innerhalb des Cinefacts-Thread gibt es auch schon Vergleichsbilder mit der US-DVD, die Bände sprechen.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:   
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    DVDuell.de Forum Foren-Übersicht -> Code-2 ::: Deutschland | Schweiz :::.. Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

 
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group